Yamaha YXZ Forums banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
Joined
·
473 Posts
Discussion Starter · #1 ·
bad judgement on yamaha's part in my opinion. sold my rzr 900s 2 days after the Yamaha came out, now I can't buy one for a couple months, wtf? looking at rzr turbo or a smokin' deal on a xp1000 now too. they had me at the release, what now?
 

·
Registered
Joined
·
74 Posts
Where are you located they will be hitting floors first of October. At least they are here in our shop. Some people already have their hands on them! If you can hold of 3 weeks or less I can promise you t will be worth it!
 

·
Registered
Joined
·
473 Posts
Discussion Starter · #4 ·
I knew it would be a while. pumped to get it is all. wanting the blue or orange which will be December?
 

·
Registered
Joined
·
4,473 Posts
bad judgement on yamaha's part in my opinion. sold my rzr 900s 2 days after the Yamaha came out, now I can't buy one for a couple months, wtf? looking at rzr turbo or a smokin' deal on a xp1000 now too. they had me at the release, what now?
Your in the same line as a lot of other people. But once you have it, it should be all smiles.
 

·
Registered
Joined
·
43 Posts
no shit, just got off the phone with my dealer (why am i so damn loyal) i called in early august and was fourth on the list...and now just found out i won't be in a unit until november...wtf...there goes a good chunk of desert season. hell, i might as well wait for the cheapest orange one accept now that i've been staring at the pics for weeks, i really like the yellow. talk about disappointing! and according to my dealer, the machines will arrive way before the accessories...meaning, no rekluse or alternator! talk about frustrating!
 

·
Registered
Joined
·
1,443 Posts
no shit, just got off the phone with my dealer (why am i so damn loyal) i called in early august and was fourth on the list...and now just found out i won't be in a unit until november...wtf...there goes a good chunk of desert season. hell, i might as well wait for the cheapest orange one accept now that i've been staring at the pics for weeks, i really like the yellow. talk about disappointing! and according to my dealer, the machines will arrive way before the accessories...meaning, no rekluse or alternator! talk about frustrating!
Dang can't you find one somewhere else? My dealer said accessories were no problem....... Hope he knows what he's talking about.
 

·
Registered
Joined
·
116 Posts
Well I guess it a blessing that you sold your rzr when you did because soon the market will be flooded with used rzrs which will drive the resale price down.
 

·
Registered
Joined
·
589 Posts
Go get you a turbo... just be ready to switch out some stuff right away. Here's one I just notice when someone said it was cracked at the dealer before they could even load it on their truck. Plastic charge pipe? Who in the world would think that a plastic charge pipe is a good idea. That thing holds pressure and major temp changes. All I've seen are aluminum.

Auto part Engine Automotive super charger part Automotive engine part Machine
 

·
Registered
Joined
·
43 Posts
i'm looking...guess i shouldn't of been so loyal with this dealer. i'm guessing they aren't getting that many...who know. the demand here is socal is high, but i'm betting i got bumped since i set this up back in august. i'm dealing with the owner and have no reason not to trust him, but something seems off. only a 28 hour drive one way to abernathys. lol.

Dang can't you find one somewhere else? My dealer said accessories were no problem....... Hope he knows what he's talking about.
 

·
Registered
Joined
·
88 Posts
I was told the first SE arrives up here in November, just in time to put it in storage lol. That's worse!!!
 

·
Registered
Joined
·
32 Posts
I'm with ya, sucks we gotta wait so long after waiting so long for Yamaha to even tell us what the hell they created! I sold my XP900 and it's been a month since i've ridden, going through slight depression LOl. Some guys on this forum are talking like they are getting a YXZ as early as the end of Sept but everything I have read says Nov/Dec?
 

·
Registered
Joined
·
88 Posts
Hold off. If you're going to drive it just a couple of times, and put it away, might as well wait, and probably save some money.
I hear you, I've already told the dealership I'm not paying retail, they've failed before at sales with me personally and commercially and want in the door so either I get a fair price or I'll wait or shop around. The benefit of now, I'd send it off with a turbo kit during the winter season, no pressure or rush to get it dialed in. Just got my xds max back last night, it's been gone since beginning of July, all sorts of flaws in the build to work through. Glad with end result, it's ridiculous for a 4 seater lol. I'm sending my 1133 outlander off for low comp pistons and boost for a 175-200bhp build, might as well send the YXZ too, get them both back before the spring, ready to rock:). Turbos are addictive:)
 

·
Registered
Joined
·
674 Posts
I hear you, I've already told the dealership I'm not paying retail, they've failed before at sales with me personally and commercially and want in the door so either I get a fair price or I'll wait or shop around. The benefit of now, I'd send it off with a turbo kit during the winter season, no pressure or rush to get it dialed in. Just got my xds max back last night, it's been gone since beginning of July, all sorts of flaws in the build to work through. Glad with end result, it's ridiculous for a 4 seater lol. I'm sending my 1133 outlander off for low comp pistons and boost for a 175-200bhp build, might as well send the YXZ too, get them both back before the spring, ready to rock:). Turbos are addictive:)
Horsepower is addictive! If you want to play, you got to pay, LOL!
 
1 - 20 of 21 Posts
Top