Yamaha YXZ Forums banner

Opties voor reservewieldragerconfiguratie

1 reading
43K views 34 replies 20 participants last post by  Gibbster  
#1 ·
Proberen een goede reservewieldrager te kiezen. Ik heb andere berichten over dit onderwerp gelezen, maar zag een aantal van mijn specifieke vragen niet beantwoord, dus hier gaan we. Betrekking op een 2019 YXZ met de Yamaha achterste cargo box.

1) Yamaha OEM reservewieldrager $500
Vraag: Mijn kentekenplaat is momenteel op de achterste cargo box gemonteerd, dus ik zou een andere plek moeten vinden. Waar monteren mensen hun kentekenplaat met deze bandendrager?
YXZ1000R/SS Reservewielbevestiging

2) Factory UTV $270
Vraag: Kan het deksel van de cargo box nog open? Ik heb geprobeerd het bedrijf te e-mailen, maar geen antwoord.
Yamaha YXZ 1000 Dual Clamp Reservewielbevestiging - Factory UTV -

3) AFX Motorsports $190
Dezelfde vraag over het openen van het deksel. Ziet eruit alsof de plank op dit model handig zou kunnen zijn voor andere dingen..
Rek met reservewieldragerkit voor Yamaha YXZ 2016-2021

4) FastLab $400
Vraag: Website vermeldt: "Vereist kleine aanpassing van het bedgedeelte" en "De klant is verplicht de meegeleverde wielbouten te installeren. De aanbevolen methode is om een pers te gebruiken." Dat is zorgwekkend en ik ben geen monteur. Is dit een doe-het-zelf klus?
FASTLAB YAMAHA YXZ Achterste Reservewieldrager

5) Krik - wat gebruiken mensen en waar slaan ze hem op?

6) Ten slotte, suggesties voor het daadwerkelijke reservewiel/de band? Ik gebruik op dit moment de standaard wielen/banden.

#2 ·
FastLab helemaal. Ik heb een dremel-gereedschap gebruikt om het bed te trimmen, niet moeilijk. Ze geven gedetailleerde instructies die gemakkelijk te volgen zijn. Ik heb ook een Yamaha-cargobox en deze is nog steeds gemakkelijk toegankelijk. Een bijkomend voordeel van hun bandendrager is dat het de auto lijkt te balanceren met het kleine extra gewicht aan de achterkant van de auto.

#3 ·
Ik ga met de Yamaha-fabriek. Het is een mooi stuk, ziet er goed uit, en de belangrijkste reden is dat het in de toyhauler past, omdat het niet zo ver uitsteekt als de Fastlab. Ik vind de Fastlab goed qua functie, omdat het het beste helpt om gewicht te verplaatsen en het is goed gebouwd, maar het voegt het meeste lengte toe en ziet er raar uit.

#5 ·
De fabriek werkt met de meeste aftermarket kooien als de achterkant op de fabrieksbevestigingspunten wordt gemonteerd. Ook als je geen achterbumper hebt die in de kooi is geĂŻntegreerd.

#6 ·
Proberen een goede reservewieldrager te kiezen. Ik heb andere berichten over dit onderwerp gelezen, maar zag een aantal van mijn specifieke vragen niet beantwoord, dus hier gaan we. Betrekking hebbend op een 2019 YXZ met de Yamaha achterste cargo box.

1) Yamaha OEM Reservewieldrager $500
Vraag: Mijn kentekenplaat is momenteel op de achterste cargo box gemonteerd, dus ik zou een andere plek moeten vinden. Waar monteren mensen hun kentekenplaat met deze bandendrager?
YXZ1000R/SS Reservewielbevestiging

2) Factory UTV $270
Vraag: Kan het deksel van de cargo box nog open? Ik heb het bedrijf een e-mail gestuurd, maar geen antwoord gekregen.
Yamaha YXZ 1000 Dual Clamp Reservewielbevestiging - Factory UTV -

3) AFX Motorsports $190
Dezelfde vraag over het openen van het deksel. Ziet er naar uit dat de plank op dit model handig zou kunnen zijn voor andere dingen..
Rek m/Reservewieldrager Kit voor Yamaha YXZ 2016-2021

4) FastLab $400
Vraag: Website vermeldt: "Vereist kleine aanpassing van het bedgedeelte" en "De klant is verplicht de meegeleverde wielbouten te installeren. De aanbevolen methode is om een pers te gebruiken." Dat is zorgwekkend en ik ben geen monteur. Is dit een doe-het-zelf klus?
FASTLAB YAMAHA YXZ Achterste Reservewieldrager

5) Jack - wat gebruiken mensen en waar slaan ze het op?

6) Tot slot, suggesties voor het daadwerkelijke reservewiel/band? Ik gebruik op dit moment de standaard wielen/banden.
Ik heb Factory UTV enkele maanden geleden met precies dezelfde vraag gemaild, ze reageerden onmiddellijk met een video die de speling van het deksel liet zien. Ik stelde zelfs voor dat ze het op de website zouden zetten, en dat deden ze en het staat er nog steeds. Ik ben uiteindelijk voor deze bevestiging gegaan omdat ik geen ander gevaarte aan de achterkant van mijn machine wilde en ik vond de eenvoud ervan prettig. Ik hoop dat het deksel nog genoeg opengaat (lijkt het te doen volgens de video) om grotendeels functioneel te zijn bij de installatie.

#7 ·
Ik ben erg gecharmeerd van de fabrieksbandendrager, erg stevig. Heb er meer dan 6000 mijl mee gereden. Ik ging naar Yamaha of Cucamonga en de drager kostte $399. Ook als je bij Chapparal winkelt en je prijzen bij het afrekenen controleert, krijg je meestal korting waardoor de prijzen het waard zijn om te shoppen.
Image

#11 ·
Ik heb er moeite mee om een reserve beadlock wiel- en bandencombinatie te vinden die bij mijn machine past, dus ik overweeg gewoon een eenvoudige reserve te kopen. Heeft iemand ervaring met deze voor $130 of andere?

#12 ·
Welk wiel zoek je? Ik heb een set zwarte beadlocks uit 2019.

#15 ·
Sorry, ik heb de hele set gekocht als dekmantel voor mezelf. Ik heb een voor- en een achterkant die ik graag wil verkopen.

#19 ·
De Yamaha GYTR-drager van de fabriek zwaait weg als een jeep, zodat u toegang heeft tot de opbergbox zonder de reserveband te verwijderen.

• Like
Reactions: Gibbster
#21 ·
Ik heb er een linksachter.