Yamaha YXZ Forums banner
141 - 160 of 206 Posts
Ik heb zijn setup gebruikt en behalve het iets strakker zetten van de hogesnelheidscompressie achteraan, leek het over de hele linie prima voor me te werken, inclusief hogesnelheidswhoops en het zijwaarts gooien in diep zand bij barrel races etc. Ik heb geen enorme sprongen gemaakt, maar ik heb nooit last gehad van doorslaan of iets dergelijks en het was erg stabiel.

Bedankt PS!
Ik heb je aanbevolen setup gebruikt op de gele auto van mijn zwager en hij gaf aan dat er een duidelijk verschil was met de standaardinstelling. Slecht voor zijn portemonnee dat hij in mijn blauwe auto met de WR-setup heeft gereden en nu $$ uitgeeft om te upgraden.

Eerste "simpele" tip van de dag

Voorkant
Open uw rebound-afsteller aan de voorkant helemaal (tegen de klok in).
Open beide afstellers voor hoge en lage snelheid helemaal (tegen de klok in).
Draai de kleine afsteller met platte schroevendraaier 4 tot 6 volledige 180 graden slagen naar binnen.

Achterkant
Draai uw rebound-afstellers helemaal dicht! (met de klok mee), draai ze dan terug (tegen de klok in) één klik.
Draai beide afstellers voor hoge en lage snelheid helemaal open (tegen de klok in).

Dit is een eenvoudig uitgangspunt om de auto het zachtst te maken en vaker waterpas te laten vliegen met zijn standaard veren en kleppen.
Veel variabelen met verschillende bestuurders, inclusief gewichten, van de bestuurder? Passagier en vracht. Individueel tunen vanaf hier zal wat gemakkelijker zijn voor de massa!
Vooral omdat je maar één manier hebt om aan de compressiekant te gaan!
Doe niet eens de moeite met rebound-afstellers!
Ze zullen je alleen maar in verwarring brengen.
Gewoon langzaam naar uw smaak verstevigen.
Doe slechts één aanpassing tegelijk aan de voor- of achterkant, zodat u de uitkomst van de aanpassing kent.
Als u meer dan één aanpassing tegelijkertijd doet, wordt het moeilijker om te weten wat de auto beter of slechter heeft gemaakt!

Het WAAROM.
De voorkant is te licht geveerd. De voorkant heeft meer veer nodig om hem omhoog te duwen en hem in de slag te houden, zodat je hem wat lager kunt laten lopen en wat zachtere beginkleppen kunt gebruiken.

De achterkant is te zwaar geveerd. Waarschijnlijk zodat je de 300 lb belastingslimiet en meer achterin kunt maximaliseren met bier en snacks voor een groot feest? Lol
Het onderste schokmontagepunt en de hoeken zijn verre van ideaal.
De geometrie maakt het moeilijker om kleppen en veersnelheden op elkaar af te stemmen.
Maar het is nog steeds haalbaar.
Met de achterkant van de auto opgetild, hebben we de veerkraag teruggedraaid totdat de veren los kwamen, en dan slechts 1/4 inch weer vastgedraaid.

Tip 2
Als je meestal alleen rijdt? Of weeg je 100 lbs meer dan je passagier?
Je moet je rijhoogte anders instellen aan de bestuurderskant dan aan de passagierskant.
En als jij de twijg bent en je passagier weegt meer dan jij? Dan kun je dit ook compenseren.
Je auto moet dichter bij waterpas lopen als je geladen bent.
Als je een grote bestuurder bent, ben je jezelf aan het bedriegen op je vering aan jouw kant!
Draai die veerkragen naar beneden om je gewicht te compenseren.
Je kunt de afstellers zelfs wat steviger laten werken aan de zwaardere kant.

Moto
Hoeveel is een klik?
Nog nooit schokdempers afgesteld.
Ik las ergens dat het 1/4 slag is, klopt dat?

Dit was een geweldig draadje en een goed advies.

...uiteindelijk ben ik gezwicht en heb ik Weller Racing betaald om de kleppen en de overbrenging aan te passen en ik kon niet gelukkiger zijn met mijn YXZ nu.
Zo had het uit de fabriek moeten komen. Het is een zegen om de optie te hebben om het zo te modificeren.

Pound sand hangt rond op het RZR-forum, ik denk niet dat het mijnen hier goed was. Yamaha specificeerde de schokdempers iets beter dan Polaris, waardoor de sluis minimale opbrengsten opleverde

PS Ik ben 1,98 m lang en weeg 129 kg. Wat moet er naast deze aanpassing gebeuren zodat de schokdempers aan de bestuurderskant met "mijn belasting" om kunnen gaan? Ik heb SS SE 2017

PS Ik ben 6'6" 285#'s. Wat moet er naast deze aanpassing gebeuren om ervoor te zorgen dat mijn schokdempers aan de bestuurderskant met "mijn belasting" omgaan? Ik heb SS SE 2017
Als je het zo precies wilt afstellen, en daar is niets mis mee, zou ik het allemaal linksachter doen door je preload een beetje te verhogen om je waterpas te zetten tijdens het afstellen en je lage en hoge snelheid compressie een beetje te verhogen. Je zult de compressie-aanpassingen door vallen en opstaan moeten doen en beslissen wat voor jou het beste aanvoelt, zodat het niet meer naar de ene kant duikt dan naar de andere kant, ik denk dat de compressie-aanpassingen minimaal zullen zijn. Vergeet niet dat je ook te maken hebt met ongeveer 72 lbs. dat varieert afhankelijk van hoe vol de benzinetank is. Ik kan een merkbaar verschil zien, alleen al door een passagier te hebben of niet, dus je kunt een verschil maken.

Voorkant
Open uw rebound-afsteller vooraan helemaal (tegen de klok in).
Open beide hi- en low-speed afstellers helemaal (tegen de klok in).
Draai de kleine platte schroevendraaier afsteller 4 tot 6 volledige 180 graden slagen naar binnen.

Achterkant
Draai uw rebound-afstellers helemaal dicht! (met de klok mee), draai ze dan terug (tegen de klok in) één klik.
Open beide hi- en low-speed afstellers helemaal. (Tegen de klok in)

Dit is wat ik rijd en er dol op ben, afgezien van een klik meer hoge en lage compressie, wat helpt bij het bodemcontact. Ik heb echter geen extra gewicht aan mijn auto toegevoegd.

Heb nog geen bericht gezien over de x2 schokdempers - wat gebruiken jullie allemaal?
Momenteel zit ik op: Aan de voorkant high-speed compressie 3 1/2 slagen uit low-speed compressie voor slagen uit high-speed rebound tot slagen uit low-speed rebound één slag uit is de standaard crossover verondersteld 3 7/8 inch te zijn.
Aan de achterkant high-speed compressie drie slagen uit low-speed compressie graden slagen uit high-speed rebound tot slagen uit low-speed rebound tot slagen uit is de standaard crossover verondersteld 3 7/8 inch preload te zijn.
Nog steeds een beetje duiken van de voorkant..

Ik ga nog even wachten voordat ik aanpassingen doe. Ik weet niet of ik het gevoel van de standaardinstelling al in mijn hoofd heb. Ik zal nog wat meer rijden, zodat ik kan voelen wat er met de auto gebeurt als ik kleine aanpassingen doe.

Hallo allemaal, ik heb wat hulp nodig.

Ik heb mijn schokdempers nog helemaal niet afgesteld sinds ik hem kocht. Om twee redenen:
1) Ik wilde eraan wennen en reed meer op vlakkere paden, meestal wat natte modder hier en daar (geen diepe modder).
2) Ik merkte na een tijdje dat mijn linker achterschokdemper gebogen was. Dat is al een paar maanden zo en ik heb er zo mee gereden, want mijn dealer zei dat ze hem zouden vervangen (dat is 4 uur rijden).

Gisteren kwam mijn neef langs omdat hij net een side-by-side had gekocht en hij merkte de veer op. Ik zei hem ja, ze gaan hem vervangen. Het duurde ongeveer 30 seconden voordat hij zei: "Pak een krik, hij is gewoon een beetje van de plaat af".
We gebruikten de krik om de druk te verlichten en bam, hij viel precies op zijn plaats!

Ik heb een paar vragen.
- De veer is in orde, maar aan de binnenkant waar een winding van de veer heeft gewreven, heeft hij de verf weggesleten en is hij ongeveer plat in plaats van rond (misschien 3/4" breed is alles), moet ik hem toch laten vervangen?

- Ik heb wat meer technische paden gereden en als je over wat hobbels rijdt, voelt de voorkant veel te strak aan. Op basis van wat ik in testvideo's heb gezien, zou ik er gemakkelijker overheen moeten kunnen glijden.

Morgen ga ik naar Brown Mountain in NC en ben er nog nooit geweest met mijn side-by-side, alleen met een quad een jaar geleden. Het zijn meer rotsachtige technische paden, dus ik zou de schokdempers vandaag graag willen afstellen, maar ik weet niet zeker wat de beste instelling is?

Wat is de gemakkelijkste manier om de voorste rebound en high en low te openen en ze dan van daaruit in te stellen? Hetzelfde als achter. Ik wil dit zachter maken, maar toch in staat zijn om door bochten te scheuren, enz.

Alle hulp zou geweldig zijn!

Bedankt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo allemaal, ik heb wat hulp nodig.
Ik heb mijn schokdempers sinds ik hem kocht helemaal niet afgesteld. Om twee redenen:
1) Ik wilde eraan wennen en reed meer op vlakkere paden die meestal wat natte modder hier en daar hebben (geen diepe modder)
2) Ik merkte na een tijdje dat mijn linker achterschokdemper gebogen was. Dat is al een paar maanden zo en ik heb er zo mee gereden omdat mijn dealer zei dat ze hem zouden vervangen (dat is 4 uur rijden).
Gisteren kwam mijn neef langs omdat hij net een side-by-side had gekregen en hij merkte de veer op. Ik zei hem ja, ze gaan hem vervangen. Het duurde ongeveer 30 seconden voordat hij zei: "Pak een krik, hij is gewoon een beetje van de plaat af".
We gebruikten de krik om de druk te verminderen en bam, hij viel precies op zijn plaats!
Ik heb een paar vragen.
- De veer is prima, maar aan de binnenkant waar een winding van de veer wreef, heeft hij de verf weggesleten en is hij ongeveer plat in plaats van rond (misschien 3/4" breed is alles), moet ik hem nog steeds laten vervangen?
- Ik heb wat meer technische paden gereden en als je wat hobbels raakt, voelt de voorkant veel te strak aan. Op basis van wat ik in testvideo's heb gezien, zou ik er gemakkelijker overheen moeten kunnen glijden.
Morgen ga ik naar Brown Mountain in NC en ben er nog nooit geweest met mijn side-by-side, alleen met een quad een jaar geleden. Het zijn meer rotsachtige technische paden, dus ik zou de schokdempers vandaag graag willen afstellen, maar ik weet niet zeker wat de beste instelling is?
Wat is de gemakkelijkste manier om de rebound en high en low van de voorkant te openen en ze dan van daaruit in te stellen? Hetzelfde als achter. Ik wil dit zachter maken, maar toch in staat zijn om door bochten te scheuren, enz.
Alle hulp zou geweldig zijn!

Bedankt

Laat me toevoegen dat ik de
2017 YXZ R 1000 SS heb
(Niet de Se trouwens)

141 - 160 of 206 Posts